Qambarani Tribe

طایفه کمبرانی{شرح تاریخی وامروزی ،مستندومستدل،متصل به رفرنس}

Qambarani Tribe

طایفه کمبرانی{شرح تاریخی وامروزی ،مستندومستدل،متصل به رفرنس}

مشخصات بلاگ

من کمبرانی ام
ﻣﺮﺍ ﺩﺭ رستم ویعقوب ﻣﺠﻮ
ﻣﻦ ﻫﻤﺎﻧﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ جای گرفته ام
مرابه نام جدم میرنصیرخان اعظم بخوان
وشاهانی که پی درپی همه حاکم بودند
شاه همه شاه کلات
فرزندان میرکمبربزرگ
ﻣﻦ ﻫﻤﺎﻧﻢ ﮐﻪ درلباس بلوچی قامت گرفته ام
ﺍﯾﻦ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
گرچه امروزکمی باآن مرام فاصله گرفته ام
لیک من بلوچی ریشه دارم
ﺫﺭﻩ ﺫﺭﻩ ﺍﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ تاریخ قلات به نظاره بنشین
ومهاجرتی ازکلات
به سرکردگی میرامامدادخان وفرزندان شجاع به سیستان
که نوادگانش باعث این شعرشدند
سون لف خمّرومرو،بی تیرو وبی کمو مرو""
وصدهاسال است که شعرم زمزمه مردمان زابلستان است
ونمودش هم رزم هشت سال است
که جنگاوری جلوداربوده ام
نشانش خواهی،رزم عباس و42تن ازشهدای همخونم راورق بزن
امروزاگرکمبرانی ﺭﺍ به تصویرخواهی
ﻣﺮﺍﺑﺸﻨﺎﺱ،اگرچه درسجل زمانه خمّرنام گرفته ام
دانیال خمّر

کانال تلگرامی طایفه کمبرانی

کانال تلگرامی طایفه کمبرانی

ابزار نمایش اوقات شرعی

وضعیت آب و هوا

شهدای طایفه-23-شهیدمحمدرضاخمّر

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴ ق.ظ


شهید محمدرضا خمّر دریکی از روزهای گرم تابستان یعنی دراول مرداد سال ۱۳۵۸ در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود.فرزند پنجم خانواده بود.کودکی بسیار شیرین ودوست داشتنی که مورد توجه همه بود.دوران کودکی شهید خیلی زود سپری شد .در دوران دبستان شاگرد نمونه وممتازی بود.بزرگتر که شدند همه مجذوب اخلاق ورفتار خوبش بودند .دوران راهنمایی ودبیرستان راهم با موفقیت پشت سر گذاشت .اتفاق تلخی که باعث شد نتواند ادامه تحصیل بدهد مرگ پدر در سال ۱۳۷۲ بود .او تمام تلاش خودرا برای زندگی مادر وخواهر وبرادر کوچکترش کرد تا نبودن پدر را کمتر احساس کنند .در سال ۱۳۷۳ به خدمت مقدس سربازی رفت .در دوران خدمت هم از نظر اخلاق ورفتار بسیار خوبش زبانزذ همه بود.پس از اتمام خدمت سربازی تمام تلاش خودرا برای رفاه خانواده اش انجام داد .از صفات بارز شهید میتوان به از خودگذشتگی مهربانی وخوشرو بودنش اشاره کرد.بسیار خیر بودند وبه خانواده های نیازمند زیادی کمک میکردند واینکه هیچ وقت از کارهایه خیری که انجام میداد با کسی حرفی نمیزد بین خود وخدایش بود.وبعدازشهادت ایشان خانواده های نیازمندزیادی درزیارت ازمزارایشان باهمسرش درمیان گذاشتند.در سال ۱۳۸۰ ازدواج کرد وحاصل این ازدواج دوفرزند به نامهای علیرضا وامیر رضا هست که در زمان شهادت علیرضا نه ساله وامیررضا نه ماهه بودند ..
آقای محمد علی خمر برادر شهید که خود از رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس است و در برخی عملیات ها همرزم شهیدان همت و باکری بوده،‌صحبتهای زیادی درباره محمد رضا داشت. او از اخلاق و منش والای محمد رضا می گفت،‌از اینکه چطور با سعه صدر مشکلات خیلی از هموطنان را حل می کرد و در کمک کردن و یاری رساندن به همنوعان همیشه پیش قدم بود. کار همه را راه می انداخت.
شهید محمد رضا خمر دو فرزند پسر به نامهای علیرضا 9 ساله و امیررضا 10 ماهه دارد که خیلی به آنها علاقه داشت و آرزو های بزرگی برای پسرانش در سر داشت.
شهید خمّر در مراسمات مذهبی علی الخصوص برنامه های مسجد صاحب الزمان و حسینه حضرت ابوالفضل(ع) شرکت فعال داشت.  شهید محمد رضا روزهای آخر عمر پر برکتش حال و هوای دیگری پیدا کرده بود و اگر کسی با او صحبت می کرد شهید با خنده به آنها نگاه می کرد.
برادر شهید بهترین ویژگی شهید را از خودگذشتگی بیان کرد و اینکه سعی می کرد در هر صورت شده مشکلات همه را حل کند. او یک بسیجی نمونه بود و دلاور مردانه در تمامی صحنه ها حضور داشت.
امروز خواهر شهید همچنان در انتظار محمدرضا است چرا که محمدرضا همیشه دستگیر و یاری رسان خواهر بود و او هیچ وقت احساس تنهایی نمی کرد.
Qambarani@

  • ۹۶/۰۶/۰۸
  • دانیال خمّر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جلوگیری از کپی کردن مطالب

کد قفل کردن راست کليک